Vánoční tradice je v naší kultuře silně zakořeněna a Nový rok pobízí k bilancování. Když v adventu potkáme své blízké a známé, přirozeně jim popřejeme. Je to projev přátelství, vlídnosti i slušnosti. Novoroční přání s poděkováním za spolupráci, s přáním k svátkům a novém roku je to stejné.
Největší hodnotu má osobní setkání a hned za něj bych zařadila zaslání osobní tiskoviny. V neposlední řadě - novoroční přání z papíru jsou přece tak krásná :)
Logo, název firmy, podpis
Na novoroční přání nebo dárek pro obchodního partnera označení firmy určitě patří. Pamatujte však na to, že má pouze informativní charakter a novoroční tiskoviny nejsou propagační leták. Logo, nebo vypsaný název firmy, by neměl rušit grafické ztvárnění novoročenky.
Vlastnoruční podpis na novoročním přání je další přidanou hodnotou, která stojí jenom trochu času. Podepisujte je. Vánočním svátkům sluší osobní charakter.
Nový rok vs. nový rok
I na této stránce se objevily obě formy. Z kontextu by šlo vyvodit kdy se píše malé a kdy velké „n“, ale nenecháme šanci domněnkám a vězte, že:
„Nový rok“ je pouze 1. leden, čili jeden den, a proto se na přáních objevuje „nový rok“ ve smyslu celého dalšího roku. V cizích jazycích to může být jinak, ale pro češtinu zachovejme „šťastný nový rok“.